Rad na sebi

Mršavljenje

Поставите коментар

vaga

Gubljenje kilograma je nekada vrlo zahtevan cilj koji postavljamo ispred sebe. Zato danas delim sa vama neke male trikove koji će vam pomoći da ostvarite svoju želju…

Prva stvar koje treba da budemo svesni jeste da naša telesna masa zavisi od količine unetih i potrošenih kalorija u toku dana. Ako više trošimo nego što unosimo mršavimo, i obratno, ako više jedemo nego što smo fizički aktivni dobijamo na težini.

Druga stvar je preuzimanje samoodgovornosti. Jedino smo mi odgovorni za to što imamo višak kilograma – ne genetika, ne to što mama stalno sprema koje kakve poslastice, ne pun mesec, lekovi i sl.

Ok, pošto smo to razjasnili možemo da se fokusiramo na trikove 😉

Broj kalorija – postoji određen broj kalorija koji je potrebno i dovoljno uneti u toku dana. Taj broj nije isti za sve. Zavisi od pola, uzrasta itd.  Dakle, najpre je potrebno da saznate koliko kalorija je potrebno i ok da unesete u toku dana. O tome se možete informisati kod nutricioniste i na stručnim sajtovima iz ove obalsti.

Namirnice – informišite se o količini kalorija koje imaju prehrambene namirnice. Prostim sabiranjem videćete koliko čega smete pojesti u toku dana da biste ostali u okvirima prihvatljivog broja dnevno unetih kalorija.

Fizička aktivnost – mnogi ljudi se potrude samo oko smanjenja porcija, a ne i oko fizikog angažovanja. Fizička aktivnost je poželjna iz više razloga, ali istaknimo ovde samo jedan – ubrzava proces mršavljenja. Ako rešite da uvedete neku rekreaciju, trudite se da budete dosledniti, tj. ne preskačite treninge! Seks je jedna od fizičkih aktivnosti koja sagoreva dosta kalorija. Razmislite, možda se isplati biti više aktivan 🙂

download (18)

Cilj – postavite sebi konačan cilj vremenski ograničen. Tipa: “U naredne četiri nedelje izgubiću 4kg.” A onda i manje podciljeve za svaku nedelju.

Vaga – da biste znali da li se krećete ka ostvarenju svoje želje morate se redovno (svakoga dana) meriti.

Nagrada – na kraju svake nedelje kada vidite da ste korak bliže krajnjem cilju počastite sebe nečim. Ne hranom – jer ćete samo poništiti efekat pređašnjeg truda – već izlakom, šetnjom, masažom, ili kako već volite da udovoljite sebi 🙂

download (19)

SREĆNO!

Advertisements

Аутор: ivana milosavljevic

diplomirani psiholog, predbračni savetnik, transakcioni analitičar savetnik u edukaciji, trener asertivnog treninga

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s